Aktualności

14.04.2020 r.

 PROPOZYCJE ZABAW Z DZIECKIEM W DOMU

 

 Od dzisiaj koniec z nudą i zastanawianiem się, jak zająć naszemu maluchowi czas - mamy dla was propozycje kilku zabaw, które nie tylko sprawią dzieciakom wiele radości, ale też wspomogą ich rozwój. Dodatkowo nie potrzebujecie drogich gadżetów i wyszukanych rekwizytów, bo wszystko znajdziecie w swoim własnym domu.

 

1.MAGICZNE PUDEŁK- w pudełku wycinamy dziurę, taką by dziecko swobodnie mogło włożyć do środka rękę. Pokaż dziecku kilka zabawek, rzeczy, następnie schowaj je w pudełku i poproś by za pomocą dotyku dziecko rozpoznało, co to jest. Starszym dzieciom możesz nie pokazywać – co wkładasz do środka. Ta zabawa doskonali zmysł dotyku, koncentrację oraz logiczne myślenie

2.PRZESYPYWANKI – wystarczą pojemniki, miseczki z domowej kuchni, łyżki oraz suchy makaron, fasola a nawet kasza czy mąka. Wystarczy tylko pilnować, by wszystko trafiło do pojemników, a nie do buzi czy nosa dziecka. Nie  przejmujmy się bałaganem – dziecko właśnie doskonali precyzję, koordynację ruchowo- wzrokową.

3.ŚMIESZNE MINY- dzieci uwielbiają przeglądać się w lustrze i patrzeć na swoje odbicie. Wykorzystajmy to do gimnastyki buzi i języka- róbcie śmieszne miny, zwijajcie język w trąbkę, oblizujcie usta. Możemy połączyć to z przebierankami/wystarczy otworzyć szafę/.Ćwiczenia te pomogą rozwijać mowę dziecka

4.KRĘGLE-możemy zrobić je sami, wystarczą puste butelki po wodzie. Aby nie były zbyt lekkie można wsypać ośrodka piasek lub wlać trochę wody. Zbijanie kręgli piłką w trakcie świetnej zabawy wyrabia precyzję oraz koordynację wzrokowo- ruchową

5.CO ZNIKNEŁO- połóż przed dzieckiem trzy przedmioty nazwij je głośno. Następnie poproś, by dziecko na chwilę zamknęło oczy w tym czasie schowaj jeden przedmiot. Zapytaj , co zniknęło. Starszym dzieciom możemy zwiększyć ilość układanych przedmiotów. Ta zabaw rozwija pamięć, spostrzegawczość i koncentrację.

6.WŁASNA BAZA-zbudujcie namiot z kocy, krzeseł, poduszek. Można się w nim skryć, czytać dziecku książeczki, opowiadać bajki. Wspaniała integracja i okazja do tworzenia więzi między rodzicami a dzieckiem.

 

INNE PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI W DOMU

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem wierszyków to świetny pomysł na przyjemnie spędzony czas z maluchem.

Pokazujemy dzieciom, że gimnastyka może być świetną zabawą, ćwiczymy pamięć, myślenie oraz koordynację wzrokowo-ruchową.

Dzieci poznają części ciała i zaczynają lepiej orientować się w schemacie swojego ciała. Wspieramy także rozwój mowy.

  1. RĄCZKI ROBIĄ „ KLAP, KLAP, KLAP ”

Rączki robią klap, klap, klap (dzieci klaszczą w ręce)

Nóżki robią tup, tup, tup (dzieci tupią)

Tutaj swoją główkę mam (dzieci trzymają się za głowy)

I na brzuszku bam, bam, bam (dzieci klepią się po brzuszku)

Buzia robi am, am, am (dzieci mówią am, am, am)

Oczka patrzą tu i tam (dzieci patrzą raz w jedną a raz w drugą stronę)

Tutaj swoje uszka mam (dzieci pokazują uszy)

I na nosku sobie gram (dzieci udają, że grają na nosie jak na flecie).

  1. PADA DESZCZYK

Pada deszczyk, pada deszczyk (dzieci palcami pokazują padający deszcz)

Wieje, wieje wiatr (dzieci rączkami pokazują wiejący wiatr)

Pada deszczyk, pada deszczyk

Wieje, wieje wiatr

Błyskawica, grzmot (dzieci klaszczą, a potem tupią)

Błyskawica, grzmot

A nad nami kolorowa tęcza (dzieci dłońmi pokazują nad głową tęcze).

  1. GŁOWA, RAMIONA, KOLANA, PIĘTY

Głowa, ramiona, kolana, pięty

Kolana, pięty, kolana, pięty

Głowa, ramiona, kolana, pięty

Oczy, uszy, usta, nos

(dzieci po kolei wskazują części ciała wskazane w wierszu).

  1. BIERZEMY MUCHY W PALUCHY

Bierzemy muchy w paluchy (dzieci szczypią powietrze przed sobą)

Robimy z muchy racuchy (dzieci klepią naprzemiennie w dłonie)

Kładziemy muchy na blachy (dzieci otwartymi dłońmi klepią w kolana)

Radochy mamy po pachy (dzieci wkładają dłonie pod pachy i machają rękami).

  1. RĘCE DO MACHANIA

Ręce do machania (dzieci machają rękami)

Nogi do skakania (dzieci tupią)

Palce do liczenia (dzieci pokazują palce)

A zęby do mycia (dzieci szeroko się uśmiechają)

Głowa do kiwania (dzieci kiwają głową na tak lub nie)

Uszy do słuchania

A nos do wąchania ... itp.

  1. LEWA ŁAPKA, PRAWA ŁAPKA

Lewa łapka (dzieci pokazują lewą dłoń)

Prawa łapka (dzieci pokazują prawą dłoń)

Ja jestem niedżwiadek (dzieci wskazują na siebie)

Lewa nóżka (dzieci podnoszą lewą nogę)

Prawa nóżka (dzieci podnoszą prawą nogę)

A tu jest mój zadek (dzieci wypinają pupę i klepią się po niej)

To tylko kilka propozycji zabaw, wykorzystajmy czas z własnym  dzieckiem na czytanie książek, wspólne rysowanie, śpiewanie, słuchanie muzyki, przytulanie.


Zajęcia dodatkowe:

W Żłobku w ramach zajęć dodatkowych raz w tygodniu odbywają się zajęcia umuzykalniające. Rytmika, gimnastyka korekcyjna.

Godziny otwarcia żłobka:
600-1730 pn. – pt. (z wyłączeniem dni świątecznych)

Termin odpłatności:
Opłaty za żłobek uiszczane są z góry do 10-tego każdego miesiąca w formie bezgotówkowej (przelewem).

Numer rachunku bankowego opłata stała i żywienie

93 1560 0013 2006 3855 0000 0001

Numer rachunku bankowego fundusz Rady rodziców

11 1560 0013 2006 7938 6000 0001